2011. november 7., hétfő

A leigázás 45 alapelve...


...
14. Mindent megtenni annak érdekében, hogy a határozatok és rendeletek- legyenek azok jogi, gazdasági, vagy szervezeti jellegűek-, megfelelően pontatlanok legyenek.

17. A szakszervezetek nem szegülhetnek ellent az igazgatóság utasításainak. A szakszervezeteket más feladatokkal kell elfoglalni, úgymint a vállalati üdültetések szervezése, a nyugdíj-és kölcsönkérelmek elbírálása, kulturális és szórakoztató programok, kirándulások szervezése, a hiánycikkek elosztásának megszervezése, a politikai vezetés határozatainak és nézeteinek az igazolása.

18. Meg kell szervezni, hogy csak azokat a dolgozókat és vezetőket léptessék elő, akik a rájuk bízott feladatokat példamutatóan végrehajtják, és akik nem hajlamosak azon problémák analizálására, amelyek túlérnek tevékenységük határain.
...
42. Azokat a párt által kinevezett vezetőket, akik tevékenységükkel károkat okoztak, vagy az alkalmazottak elégedetlenségét idézték elő, ne állítsák bíróság elé. Drasztikus esetekben vissza kell hívni őket funkciójukból, más hasonló vagy magasabb szintű pozíciókba helyezni őket. Végső esetben vezető állásba kell tenni őket, és a későbbi változások idejére kádertartalékként számolni velük.
.
44. A munkahelyeken gondoskodni kell a különböző funkciókban dolgozó emberek leváltásáról, és a legkisebb szakértelemmel rendelkező iskolázatlan munkásokkal helyettesíteni őket.

45. Meg kell szervezni, hogy a főiskolákra legalacsonyabb társadalmi rétegekből származók kerüljenek be elsősorban, akiknek nem érdekük a szakértelmük növelése, csupán a diploma megszerzése. 

A teljes dokumentum megtekinthető: ITT! 

Postaládánkba érkezett. Köszönjük!

 
Levélküldés: ITT!                   Az utolsó döfés: ITT!
"Mert megérdemeltem!"            Facebook            "A Vincze konklúzió": ITT!

Állami gondoskodás, vagy fosztogatás?


Ki, mit fizet és hányszor? Ez a kérdés ötlött elém a hitelek kapcsán, elgondolkodva az intézményi térítési díjról, s általában arról, hogy mennyibe is kerül nekünk valójában az  a bizonyos gondoskodás… állami gondoskodás

Az adófizetők pénzéből működtetik – többek között – a szociális intézményeket is. Azért fizetnek, hogy helyettük gondozzák, neveljék, ápolják szeretteiket… Gyakran olyan személyekkel, akik kényszerből, nem pedig elhívatásból, többségében potenciális munkanélküliként kerültek a pályára, mivel, - egy felsőbb koncepció értelmében - nem tanulhatta, s nem sajátíthatta el az önfenntartás tudományát. Így egyszerre támogatják adójukból a munkanélkülieket, a pályakezdőket, a közhasznú és közcélú foglalkoztatottakat, csökkent munkaképességűeket, a rokkantakat, nyugdíjas munkavállalókat, és képzésüket… és a többi alkalmazott bérét, juttatását…

Szóval, az ellátásukért nekünk kell az adónkon felül, többszörösen fizetni: hiszen, ha a családtag bekerül az intézménybe, jövedelme kiesik a családi kassza bevétel oldaláról. A jövedelme legtöbbször nem elég az ellátásra sem, ezért ki kell pótolni… Jó, ha nem fizettem zsebből zsebbe az ellátás meggyorsításáért, és a házamra sem vettem föl hitelt ennek érdekében… Ráadásul, nemcsak a jövedelmét veszik el, hanem még a vagyonát, esetlegesen ingatlanját is megterhelik
A kevéske zsebpénze is megrövidülhet, ha mondjuk ott végzi el a dolgát, ahol nincs kijelölve, levonják a károkozás - ....................... vezető pontos számítás szerinti – ellenértékét! Zsebpénzéből kell megvásárolnia, az intézet által kötelező ellátásként biztosítandó alapvető tárgyi eszközöket is (ruhanemű, szalvéta, WC-papír, szappan…), vagy hozzájárulnia egyéb állagmegóváshoz (szobafestés), vagy az osztály díszítéséhez (virág, szőnyeg, bútorzat…), a munkatársak kényelméhez (irodabútor), személyes ünnepekhez (névnap, szülinap)… Aztán fizetek még, ha odautazom, ha látogatom, ha viszek valamit (nemcsak neki), ha hazahozom… Fizetek ha nyaralni viszik, sőt duplán fizetek akkor is… az ellátásért, plusz a nyaralásért, úgy, hogy pénzt vissza nem kapok… sem én, sem ő. Reklamálni nem merek, hogy ne lássa kárát a beteg hozzátartozóm…

 A visszaélések leleplezését, az igazságszolgáltatást, szintén mi fizetjükAdónkból és a saját zsebünkből… Ők ügyvédet fogadnak a mi pénzünkből, akik az igazság kiderítése ellen taktikáznak… tehát ellenünk, adófizetők ellen…  Azért is én fizetek, hogy kiderüljön az igazság, s azért is, hogy ne derüljön ki az igazság, hogy eltussolják!

Értik mi folyik itt?

Mi mindenképpen fizetünk, ők mindenképpen a pénzüknél vannak! Helyesebben a pénzünknél vannak.

A címben feltett kérdést pedig elfelejthetjük... Hiszen nem kérdés.


Lásd még: ITT!


Levélküldés: ITT!                   Az utolsó döfés: ITT!
"Mert megérdemeltem!"            Facebook            "A Vincze konklúzió": ITT!

2011. november 2., szerda

Már nincs határ!!!

.  
Ferencz Norbertet a Karmák című filmsorozat egyik szakértőjét , aki az Új Szemlélet csoport tagjaként a hazai radikális szociális munka képviselője, hatósági rendelkezés elleni izgatás bűntettével vádolják. „Bűne”, hogy az Új Szemlélet csoport szakmai akciója keretében (mely a kukázás tiltását és pénzbírsággal való büntetését lehetővé tevő önkormányzati rendelet elleni direkt akció volt), kiállt szabálysértő kollégái mellett, valamint további szolidaritásra kérte a jelenlévőket. A VIII. kerületi ügyészség Ferencz Norbert e tettét a köznyugalom megzavarására alkalmas uszításnak és általános elégedetlenségre való felhívásnak minősítette. Kollégái szerint Norbert a szociális munka etikai kódexének figyelembevételével csupán a kötelességét végezte. A sajtó képviselőit november 4-én 8:00-kor várják a Markó utca 25. szám előtt. Részlet a szociális munka etikai kódexéből: 10. pont: A szociális munkás felelőssége, az Etikai Kódexet aláíró és csatlakozó szakmai szervezetek joga és kötelessége, hogy felhívják a döntéshozók, valamint a közvélemény figyelmét mindarra, amiben a nélkülözés és a szenvedés kialakulásáért a döntéshozók, a társadalom vagy egyes intézmények felelősek, illetve amivel akadályozzák ezek enyhítését. 11. pont: A szociális munkás tevékenységével, szakmai állásfoglalásaival segíti elő a társadalmi változásokat.

2011. október 31., hétfő

2011. október 28., péntek

Ombudsmani jelentésből II. - Korlátozó intézkedés


"A jogszabály 2011. január 1-től felhatalmazást ad arra, hogy az intézmény orvosának elérhetősége hiányában az intézményvezető által műszakonként kijelölt ápoló dönthessen a korlátozó intézkedés elrendeléséről. A jogszabályi rendelkezés ugyan bekerült az intézmény házirendjébe, tényleges kijelölés azonban nem követte, sőt a házirendben változatlan maradt az a szabályozás, hogy farmakoterápiát csak orvos rendelhet el, illetve csak orvosi jóváhagyással adható. A változatlan szabályozás eredményeként pedig több esetben az intézmény szakdolgozói a kémiai korlátozásról nem tudtak intézkedni, orvos elérhetőségének hiányában...
...Az orvos keresése,  hozzájárulásának megszerzése csak indokolatlanul nyújtja azt az állapotot, amelyet az ellátott "kezeletlenül" tölt. Ennek megszüntetése érdekében intézkedni kell annak az ápolónak a kijelölésére, aki jogosult műszakonként döntést hozni a korlátozó intézkedés elrendeléséről az intézmény orvosának távollétében. Ezzel egyidejűleg szabályozandó az is, hogy a jogosult ápolónak hol és hányszor kell megkísérelnie az intézmény orvosát elérni, melynek megtörténtét... célszerű az adatlapon rögzíteni.
A korlátozó intézkedésekről... megfelelő dokumentációt vezet az intézmény, az ellátottjogi képviselőt és a törvényes képviselőt értesítik, bár ennek ténye az adatlapok tartalmából nem állapítható meg... a jövőben egyértelműen rögzítendő az is, hogy az ellátottjogi képviselő és a törvényes képviselő (gondnok)  értesítése mikor és hogyan történt meg."


Levélküldés: ITT!                   Az utolsó döfés: ITT!
"Mert megérdemeltem!"            Facebook            "A Vincze konklúzió": ITT!

2011. október 27., csütörtök

Ombudsmani jelentésből I.


"A gyámhivatal vizsgálata kiterjedt a 7. osztályon, állapota miatt teljesen elkülönítve, állandó korlátozás alatt élő ellátottal kapcsolatos panaszra. A gondozott középsúlyos értelmi fogyatékos, 1996 óta az intézmény lakója, ezt megelőzően már legalább 20 különböző intézményben élt, ahol megpróbálták gondozását és fejlesztését, azonban alacsony tűrőképessége, intellektuális deficitje, indulatvezérelt, kontrollmentes dühkitörései meghiúsították fejlesztését és gondozását. Az intézmény jelenleg is keresi az ellátott állapotának megfelelő gondozási helyet, több alkalommal próbálkoztak áthelyezéssel, mindezidáig sikertelenül. 2004 óta az ellátottat gyógyszeres terápia mellett egyéni gyógypedagógia fejlesztésben részesítik...

... A hatósági ellenőrzéskor a gyámhivatal megtekintette a 7. osztályt, ahol éppen nevezett ellátott pszichés megnyugtatása zajlott, mivel önkívületi állapotban, folyamatosan őrjöngött... A pszichés megnyugtatás nem hozott eredményt, az intézményben tartózkodó orvos kémiai korlátozó intézkedés alkalmazására adott engedélyt, amely eredményesnek bizonyult."

Kelt: 2011. október 10.



Levélküldés: ITT!                   Az utolsó döfés: ITT!
"Mert megérdemeltem!"            Facebook            "A Vincze konklúzió": ITT!

Nem felejtünk! Ön se tegye!

.
*

Előzmény: ITT!
*Újraközlés

Levélküldés: ITT!                   Az utolsó döfés: ITT!
"Mert megérdemeltem!"            Facebook