„Ami a tiéd az az
enyém is, ami az enyém, ahhoz semmi közöd!”
Többször panaszolták a
(becsületes) ápolók, hogy milyen trükkök léteznek a lakók pénzéből történő
önjutalmazásra… A sütemények, üdítők a büféből… A cigaretta, amit kiszámolnak
és elfejtenek odaadni… A vásárlások… élelmiszerről (gyümölcs, joghurt),
ruhaneműről, tartós fogyasztási cikkről és a dekorációról szóló számlák, a
kirándulások, a nyaralások, a névnapozások, a szülinapok… Persze ez nem vonatkozik
mindenkire, de a külsős hozzászólásokból ítélve, sajnos országosan, általánosságban
elmondható… Mindenesetre a példa ragadós, a rossz példa pedig, felső megerősítésre
még inkább…
A vezetés hagyja, sőt egyes
számlákat duplán elszámolnak… Kiírják zsebpénznek, de meghagyják, hogy hozzanak
számlát róla, és azt is elszámolják… A vásárlási kedvezményt pénzben
visszakapják, de nem adják át annak, akinek a pénzét elköltötték…
Bútorokat az ellátottak lakószobájába, az osztály társalgójába és
a nővérszobákba, a lakók pénzén vásárolták, úgy, hogy sok esetben a lakó nem
tud róla, tehát nem is járulhatott hozzá... Sőt, nem is használhatja... Mint
olvastuk korábban, a dolgozók nem pihenhetnek a nővérszobákba, ezért ők a lakók
nappalijában tartózkodnak, amit pont ezért, nem használhatnak a lakók…
Természetesen ebből következik, hogy azok
a lakók sem tartózkodhatnak és pihenhetnek a helyiségben, akiknek a pénzéből
vásárolták a bútort, azaz, akik számára a helység kialakításra került!
Olyan lakókat is érint ez,
akiknek még cigire sem futja, csak napi 5-10 szálra, amiért ráadásul, gyakran könyörögniük
kell!
Igaz, a munkatársak munkavégzéshez szükséges barátságos környezetének
kialakítása fontos, jó közérzetük támogatása kívánatos, de ne feledjük, erre a
lakók pénzét felhasználni, tilos!
Meggyőződésem, hogy a munkatársak
döntő többsége szívesebben dolgozna egyszerűbb körülmények között, nyugodt,
segítő légkörben, mint a mostani kondíciók és vezetői morál mellett.
Egyébként pedig láthattuk, hogy van, lenne erre is forrás, gondoljunk csak
az év végi ajándékozásra, (ön)jutalmazásokra, amiből, (egy-két év alatt!) fel
lehet szerelni, és ízlésesen berendezni,
felújítani az összes irodát, társalgót! Egy-egy vezetői iroda luxus
berendezésiből, vezetők indokolatlan utazási költségeiből, stb. bőven futotta
volna, még a munkatársak rekreációjára is!
Mindezt legálisan, törvényesen… S akkor a bérmegtakarításokról még nem is
beszéltünk…
Mert az a gondnok, aki gondnokoltja pénzét tudta,
belegyezése és hozzájárulása nélkül másra fordítja, az
visszaélést követ el, és felelősséggel,
elszámolással tartozik! Így van ez akkor is, ha
ezt a lakó tudtával, belegyezésével és hozzájárulásával teszi, mivel a lakó, függési viszonyban van az
intézettel, a személyzettel, a gondnokával, ezért tőle pénz, még hozzájárulásával
sem fogadható el, így az értelemszerűen
az intézmény, a személyzet, a gondnok javára sem fordítható!
Aki - bármely okból - nem képes más pénzét, becsületesen, jó szándéktól vezérelve kezelni, az adja vissza megbízatását haladéktalanul. Természetesen azt követően, hogy tartozását hivatalosan is rendezte a gondnokoltja fele.
"Mert megérdemeltem!" Facebook