2011. szeptember 18., vasárnap

Megalázás, terror, megfélemlítés


Én is átéltem a munkahelyi megaláztatást, nyugtatókkal kellett bejárnom dolgozni és ott volt az igazgató fő ütőkártyája: nem kötelező itt dolgozni, el lehet menni!"

"– Mit lehet csinálni, ha valakinek sértik az emberi méltóságát – gondolok arra, hogy pl. minősíthetetlen hangnemben beszélnek vele. Hogyan lehet ezt bizonyítani? Vegyük föl rejtett kamerával, vagy mikrofonnal?
– Igen, ez jó. Az adatkezelésnek célhoz kötöttnek kell lennie.  Hogyha egy ember azt szeretné bizonyítani, hogy megalázó módon bántak vele, akkor azt gondolom, hogy ennek a tételnek a bizonyításához egy titkos hangfelvétel készítése, legális jogi lehetőség. Tehát ha valaki felveszi azt, hogy ővele megalázó módon bántak, majd ebből jogi történet lesz, hogy ő milyen alapon vette ezt fel, és őt ezért meg akarják hurcolni, ilyen esetekben például nagyon szívesen tudunk segíteni.”

Nekem is furcsa, hogy diktafonnal kell járkálni, de úgy tűnik, nincs más járható út (a szakszervezet lófüttyöt ér). És ha a TASZ (Társaság a Szabadságjogokért) elnöke ezt mondja, akkor jogilag sincs félnivalónk. De azért kell ehhez bátorság, rendesen.
Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy nem a főnök a főnök, hanem a helyettese, és még egy kolléga, aki a kedvence. 
Kinevezett vezető bizonytalan, határozatlan, döntésképtelen, fél a konfrontációtól.
Mi következik ezek után? Szájon vágja a dolgozót a vezető??
Túl sok amit megengednek maguknak, egészséges embereket tesznek tönkre, büntetlenül.

Szigorúan tilos birkaként tűrni és leginkább elmenekülni!


Levélküldés: ITT!                   Az utolsó döfés: ITT!
"Mert megérdemeltem!"            Facebook

11 megjegyzés:

  1. Úgy gondolom sok munkavállalót érint ez a probléma. Jelenleg Magyarországon nincs olyan törvény, amely ezt speciálisan szankcionálná. A pszichikai terror vétsége még nem büntetendő cselekmény, annak ellenére, hogy komoly egészségkárosító hatása lehet: stressz faktor, magas vérnyomás,mentális problémák,gyomorfekély stb. Sajnos vannak olyan szakmai vezetők - hadd ne említsek szférát hol...-
    ahol a dolgozók motiválására alkalmazzák tudatosan, vagy tudattalanul a pszichikai terror eszközét. Kérdem én: milyen jogon? Úgy vélem szükség lenne törvényi szabályozásra, amely megtiltaná a dolgozók pszichikai terrorizálását, a vezetők részéről.

    VálaszTörlés
  2. Egy ideje már nem olvastam ezt az oldalt mert a saját bajommal voltam elfoglalva.Sajnos az én munkahelyi esetem a bíróságon kötött ki. A mai kornak megfelelő menedzser típusú főnököm,hogy a saját pozícióját erősítse az ő felettesénél, olyan teljesítmény értékelést csinált rólam ami miatt alkalmatlan lettem ,és ezért felmondhatott.Egyébként közel negyven éves közszolgálati m.viszonyom van,közel húsz éve egy helyen.S a kedves kollégák féltve a munkahelyüket a főnökkel előre megbeszélt szöveg szerint mind ellenem vallottak a Bíróságon Ha ez nem velem történik biztos ,hogy nem hiszem el. De nem adom fel,mert tudom ,hogy nekem van igazam,és igenis hiszek abban ,hogy van igazság.Annak ellenére nem adom fel ,hogy idegileg teljesen kiborultam ,emiatt már ötször voltam kórházban és erős gyógyszereket kell szednem.

    VálaszTörlés
  3. Az az érzésem ugyanabban a megyei jogú városban lakunk,ha nem akkor meg nálunk is ugyanígy működik a rendszer.Tudom,hogy ez nem vigasz!

    VálaszTörlés
  4. Másfél éve álltam fel, mert ezeket az elveket vallom, amiről Ti itt írtok. Én is voltam több hónapig táppénzen, mert belebetegedtem abba a szemétségbe, amit tettek velem a munkahelyemen. Azt gondoltam könnyebb lesz az elhelyezkedés, de sajnos képtelenség újra munkábaállni.

    VálaszTörlés
  5. Aki nem éli át ezeket a szemétségeket, az el sem tudja képzelni, hogy emberek milyen körülmények között kénytelenek dolgozni. Hihetetlen, hogy hova tünt az emberekből az emberség. Tényleg 20-30 éves munkatársak olyan hangot megengednek maguknak, hogy megáll az ember esze. Hihetetlen magabiztossággal, nagyképűséggel, lekezelőséggel képesek a munkatársukhoz viszonyulni. Döbbenetes! Aki 30-as főnök vonzáskörében "jól megállja a helyét", az ugyanazt a hangot megengedi magának, amit a fiatal főnököcske. Klikkesedés van. Vannak elnyomók, és elnyomottak. Akinek nincs gyomra az elvárásoknak megfelelni, az tényleg csak egyet tehet, felmond. Én is így tettem, jó ideje vagyok már munka nélkül, pedig jó fizetésem volt, de a sok átszervezés, régiósítás, vezetőváltás mindazt amit felépítettem lelkiismeretes munkával kettétörte az egzisztenciámat, az egész életemet. Képtelen voltam arra, hogy egy buta sültgalamb ugráltatására járjak be naponta dolgozni, amikor mindig értékes embernek tartottam magamat. Ezerszer többre lettem volna képes, de nem lehetett, nem volt szabad se okosnak, de kiegyensúlyozottnak lenni, mert rögtön belerúgtak az emberbe. Mi az, hogy nem lóg ki a belem? Na majd adunk neked. Itt nem az számít mit tudsz, hanem, hogy benne vagy a brancsban, vagy sem. Ha hánynod kell tőle, akkor mész, vagy kicsinálnak. Itt tartunk. Ez Magyarország!
    Nekem azt mondták otthon, keményítsek be. Nem lehet, aki nem olyan belülről, az nem tud, s nem lehet minden nap úgy dolgozni menni, mintha háborúba menne az ember. Igy nem lehet dolgozni. Nagyon rosszak a kilátások, s kicsi az esély, hogy találjunk olyan munkahelyet, ami nem stresszes, fizet is azért, s jól érzed magad a bőrödben. Úgy látom, ez a világ elmúlt. Elvadultak az emberek.

    VálaszTörlés
  6. Ha valaki tudja, hogy hová fordulhatnak jogorvoslatért azok, akiket semmibe vesznek, megaláznak a kiskirályok, az legyen szíves, segítsen azzal, hogy közzéteszi ezt. Persze ahhoz, hogy valaki fel merjen lépni az ilyen vezetés ellen, összefogás kellene. Nem hiszem, hogy ne lenne foganatja annak, ha az egész elnyomott, lekileg nyomorba döntött közszféra egy emberként lépne fel ellenük, csak merni kellene. Mi értelme van az EU tagságnak, ha ebben sem fordulhatunk hozzájuk? Én nem akarok egész életemben lelki terrorban élni, mert érzem, hogy megsínyli az egészségem. Egy életem van, mint mindenkinek és ki tudja, megérem- e a nyugdíjat? Ha így folytatódik, biztos nem.

    VálaszTörlés
  7. Tud valaki olyan szociális otthonokat, ahol a vezetők normálisak, és nem nyírják a jó ápolói kollektívát? Nálunk egy viselkedés zavaros főnővér vezet. Háát döbbenetes miken nem tesz. Egy szemétláda,hazug disznó. Nem lehet ellene tenni semmit, mivel az igazgató seggnyaló-bizalmi embere. Látszik is a szociális otthonon, ennek a vezetési morálnak a nyoma!
    Utálja mindenki a munkahelyét.

    VálaszTörlés
  8. A szociális szolgáltatásokkal foglalkozó szféra is alaposan fertőzött a lelki terrorral. Némely "emberbaráti" intézménynek titulált szociális otthonban, pár vezető olyan lelki terrorban tartja a dolgozókat, hogy utálnak már bejárni. És kérdem én: hogyan tudnak ezek a szakemberek,ápolók,gondozók akiket szétterrorizálnak, normálisan foglalkozni a rájuk bízott idősekkel,betegekkel? Hogyan lehet az, hogy akik ezeket az intézményeket vezetik felső-közép szinten, és nem hogy a humanizmusukról lennének híresek, inkább az elkövetett disznóságaikat tudják az alkalmazottak! (Tisztelet a kivételnek!!!) Amikor megválasztják őket igazgatónak, vagy bárminek, miért nem veszik figyelembe azt hogy milyen emberségesek? Ne a politika vagy a sógorkomajóbarát tolja őket, hanem a szakmai tudás, és az emberi érték! MIKOR LESZ EZ A MÉRCE?????????????????????????????????? MIÉRT NEM RÚGJÁK KI AZ ILYEN EMBERTELEN,ALJAS,HAZUG,TÖRTETŐ SZOCIÁLIS OTTHONOS FŐNÖKÖKET ÉS A SLEPPJÜKET???????????? RÁJUK AZ ETIKAI KÓDEX MIÉRT NEM VONATKOZIK????????????????????

    VálaszTörlés
  9. Azért fertőzött, mert alkalmatlanok a vezetők. Általában nem a rátermettség, a hozzáértés a jellemző, hanem a protekció. Úgy kerülnek vezetői székbe alkalmatlan emberek, hogy valaki benyomja őket. Mozgató rugója a pénz és a protekció.

    VálaszTörlés
  10. A szakmaiságot gyakorlatot nem követelik meg tőlük. Az a baj. Ha már vezetői pozicíóba jutnak akkor meg a butaságukat leplezve terrorba tartják azokat akik többet tudnak náluk,vagy alkalmassabb lenne vezetőnek,gondozónak. Félelem keltés a dolgozókban a vezetők alkalmatlanságát tükrözi.
    F.M.

    VálaszTörlés
  11. A pap is azért került oda ahol van,na nem azért mert esze van hozzá,vagy iskolája,ha nem mert
    valakiknek nagyon,de nagyon le van kötelezve és
    majom módjára úgy ugrál ahogy diktálják neki a
    bűnözők!
    A "kereszt apjára"gondolok,ebből a fajtából lehet neki több is!

    VálaszTörlés

"Soha ne félj kimondani azt,
amiről egész lelkeddel tudod, hogy igaz."
  (Márai Sándor)